#82 - torsdagstankar.

Publicerad
God morgon!
Det var ett tag sedan som jag skrev här. Det är mycket som har hänt och det mesta är positivt. :-) Jag gjorde ett medvetet val och fokuserade inte lika mycket på fotofirman i år, men från och med november kommer jag att ta tag i det på fullaste allvar och även ändra mina bröllopspaket och göra de mer "tillgängliga" för de som kanske har en tunnare plånbok men som ändå vill kunna ha vackra, tidlösa bilder från sin speciella dag. :-)
 
 
Efter jobbet idag ska jag hälsa på lill-vovven Metalica, som numera bor hos mina föräldrar tillsammans med deras hund. Toni bor hos mig och katten Sugar, men eftersom min mors hund är sjuk och behöver sällskap så passade det bra att Metalica bor där tillfälligt. Jag brukar hälsa på henne och även ta ut henne på promenader, vilket hon tycks uppskatta högt. Jag saknar min lilla tjej varje dag. ❤
Ska se om jag inte kan plåta henne lite nu i helgen när jag hälsar på henne återigen (såvida det inte är alltför sent på söndag; är uppbokad fredag-söndag). Hon har börjat bli vit kring nosen, lilla gumman. Vill ta så många bilder jag bara kan på henne nu när det är höst och löven skiftar i vackra färger.
 
 
 
När min arbetskamrat R var på besök på jobbet häromdagen hade han tagit med sig sin dotters stora, American Akita vid namn Rocco (är osäker på stavningen). Jag blev så himla hundsjuk igen - visste inte vart jag skulle ta vägen. Givetvis började jag leta på nätet efter adoptionssidor (fastän jag är medveten om att jag inte har möjlighet att ta hand om ytterligare en hund just nu; jag betalar en himla massa försäkrings- och matkostnader varje månad för bägge hundarna samt Sugar) och hittade världens finaste renrasiga shar pei hos Hundar Utan Hem. Vilken "tur" att jag har både hanhund och katt hemma, annars tror jag att jag hade blivit med en tredje hund ganska så snabbt...!
Är det något som jag har lärt mig av Metalica, som har ganska stora drag av shar pei, så är det att de är underbara, envisa och bestämda och så otroligt kärleksfulla men utan att vara tätt inpå hela tiden (Toni däremot älskar att slänga sig över mig och kramas). De är inte alls lika förarveka som vissa bullhundar, utan har oftast bestämda åsikter, vilket ibland kan reta gallfeber på en. ;-)
 
 
Nej, nu ska jag fortsätta jobba. Ha det så gott därute, och tveka inte att höra av er om ni söker efter en fotograf som tar djurporträtt! Just nu letar jag nämligen för fulla rullar efter fler hund- och kattmodeller som jag kan utöka min portfolio med - detta betyder att jag fotar era ögonstenar gratis och att ni får 2-3 förstoringar i A4-format som tack för hjälpen!
 
 
 
 

 
 

Vilka fantastiska bilder du har tagit. Känns verkligen som du fångat deras personligheter :D

Svar: Tackar så hjärtligt för din fina kommentar! :-D Djurporträtt är en utmaning men ack så roligt. :-)
Shora Ahmadi

Så fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :-)
Shora Ahmadi

Vilken supersöt liten vovve <3

Svar: Tack så mycket! <3
Shora Ahmadi

Fina bilder på vackra hundar!! Särskilt den i vitsippshavet är jättefin! :)

Svar: Tack Anneli! :)
Shora Ahmadi


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: