Två små fåglar på en gren.

Publicerad
Hallå där, alla fina!
Hur har ni haft det idag? Jag och S skulle handla lite matvaror i affären och helt plötsligt fick vi för oss att vi ska grilla en andra gång på väldigt kort tid. Sagt som gjort - det blev en rejäl grillfest! Vi grillade några specialare till mina föräldrar (lax och kycklingkorv) eftersom mamma inte äter andra former av kött. Eftersom Gonzi fyller två år imorgon fixade vi även en hamburgare och han fick smaka på en tredjedel - resten fick de äldre vovvarna Darya och Orca dela på. Mumsigt värre!
 
Igår berättade mamma att hon har sett några domherrar sitta vid samma buske i flera veckors tid. Att fota fåglar är en enorm utmaning för mig men jag bestämde mig för att försöka fånga de små skönheterna på bild. Resultatet blev följande.
 
 
Fokus hamnade visst på honan istället för den snygga röda hanen eftersom jag fick panik och försökte dokumentera dem sittandes på samma gren. Oops! Hur som haver så är jag ganska nöjd. Ska ligga och lurpassa på dem en dag och se om jag kan få några redigt fina bilder. :) Det som var grymt irriterande var att fåglarna vid ett ögonblick "pussade" på varandra och jag fotade det - bara för att upptäcka att det var oskärpa rakt igenom när jag väl kikade på bilden på datorn. Auuugh!
 
Imorgon ska jag fota en amerikansk akita så det är bäst att jag redigerar klart bilderna på Sally från igår så att jag kan lägga allt krut på att fota och redigera Rocco under morgondagen. Jag kanske slänger upp några bilder senare ikväll - sköt om er därute! Många kramar.
 
 

Gud vad fin bild!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: