Porträtt på mig + dåliga kattnyheter.

Publicerad
Nyfärgat hår. Tack, S, för fotot!
 
God kväll, alla fina!
Har ni haft en bra dag? Min dag var bra till en början. Jag färgade håret hos Rita på Salong Cherry på Drottninggatan. Jag är jättenöjd! Borde ha skaffat mig den här färgen (eller rättare sagt slingorna) för länge sedan.
 
Senare under dagen fick jag reda på att lilla kattungen Virre på 8 veckor kommer att få somna in hos veterinären imorgon (tisdag). Det gör ont i hjärtat av att tänka på det och det går att läsa om hans story på föreningen 9 Livs hemsida, alternativt på deras Facebooksida. Jag är tacksam att jag fick föreviga honom på bild och kommer aldrig att glömma den lille charmige krabaten. Vila mjukt, gosis.
 
Det är just detta som jag tycker är så oerhört viktigt. Folk glömmer bort att föreviga sina ögonstenar. Jag glömde göra samma sak med min älskade katt Simba och insåg att jag inte hade bra bilder på honom alltför sent (jag skrev ett inlägg om detta på en annan blogg - ska se om jag kan hitta det och göra ett inlägg om det här).
Jag vill föreviga våra pälsklingar, vare sig de blir gamla eller inte. Det är viktigt med minnen. Jag kan se tillbaka på bilderna på Virre och se att han var lycklig hos Jennifer. Jag får tårar i ögonen och gråter, men minns ändå hans underbara, charmiga och lekfulla ögonblick de få timmar jag fick spendera med honom för att fotografera honom som den underbara lilla krabat han är. Det är det viktigaste och det är just detta som människor glömmer bort så lätt. Våra fyrfota vänner lever inte för evigt.
 
Nu känner jag att jag ska relaxa lite innan jag tar tag i redigeringen från shootet i helgen.
Kramar till er alla - och extra mångar kramar till föreningen 9 Liv.

Jättefint!!! Så söt du är!
tack för dina fina kommentarer om Sue Ellen! Du kanske har skrivit det någonstans, vad du har för utrustning men har du tips på något bra telezoom som inte kostar 15000 kr???

Tack den kom fram! Dock som "misstänkt spam" haha. Okej tamron har ett 2.8 alltså! Det måste jag kolla närmare på. När använder du det? I vilka situationer (om det går att svara på)
Det är ju mycket positivt om canons 70-200, 2.8 men det kostar ju skjortan!!

Usch så hemskt.. Stackars liten. Och ja det är viktigt att ha bra bilder på allt och alla som man tycket om, man vet inte hur lång tid man får tillsammans.. :/

SV: Tack tack.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: