Minnen från Tokyo.

Publicerad
Under året som gick (2012) reste jag till Tokyo två gånger. Första gången i februari, andra gången i december. Jag insåg ganska snabbt att jag borde ha flyttat till Tokyo för länge sedan, men det får helt enkelt förbli en dröm tills allt hamnat på rätt plats i mitt liv. :)
När jag sist reste dit fick jag chansen att besöka ett kattkafé, vilket var en fantastiskt avkopplande upplevelse!
 
En kväll vandrade jag och min vän Kazu genom olika distrikt tillsammans med våra kameror samt ett trebensstativ som jag precis hade införskaffat i en stor (eller snarare enorm) kamerabutik. Det fanns en hel del spännande som jag hade velat fotografera, men eftersom jag var i Tokyo under juldagarna så var det ganska mycket folk ute vilket resulterade i att jag inte fotade lika mycket som jag kunde, eller borde, ha gjort.
 
Efter ett tag kom vi fram till vårt "mål" - Tokyo Tower med den speciella julbelysningen. Tydligen ändrade belysningen färg beroende på vilket klockslag det var och jag lyckades faktiskt få mina favoritfärger på bild.
 
 Långa slutartider är roliga att experimentera med.
 
Jag saknar verkligen Tokyo och skulle väldigt gärna vilja åka tillbaka dit även i år. Japan är verkligen en helt annan värld och trots bristfälliga kunskaper i det japanska språket (jag kan en hel del. men inte tillräckligt) klarade jag mig helt excellent på egen hand.
 
Nästa gång blir det nog att åka till Tokyo, Kyoto, Osaka och Nagoya. :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: