God jul.

Publicerad
God jul till er alla därute,
Jag vet att jag har varit frånvarande, men det finns en anledning till detta. Min älskade vovve Gonzales fick somna in i lugn och stillhet igår 23/12, cirka klockan 16:31 på eftermiddagen, efter en lång tids sjukdom (det skulle ha skett tidigare, men jag klarade inte av att ta beslutet förrän nu). Med tanke på detta har jag bestämt mig för att lägga all typ av firande på is och enbart fokusera på nuet, samt på företaget.
 
Det är svårt att vara utan Gonzi, att inte höra hans andetag och känna lukten av hans päls. Samtidigt har jag inte energin att gå in på djupa detaljer eftersom jag redan har skrivit ned mina känslor två gånger på andra medier - känner att jag inte riktigt har orken att lyfta fram mina tankar igen.
 
Jag har förlorat en stor del av mig själv och försöker reparera mig själv så gott det går, men det kommer aldrig bli som förr. 
 
Min mor föreslog för ett tag sedan att jag borde hjälpa en annan hund som behöver ett hem, såsom jag öppnade min dörr för Gonzi, och även igår för att kunna bearbeta sorgen. Tycker att det låter som en bra idé. Dock kommer ingen annan individ att kunna rubba Gonzis plats i mitt hjärta.
 
Jag ska gå på morgonpromenad nu, utan Gonzi, för att inte snöa in mig själv i mina tankar och känslor.
 
Många kramar och hoppas ni njuter av er julledighet,
 
 

Åh shora det gör så ont i mig att läsa detta! Jag kan inte ens sätta mig in i hur ont det gör. Stor styrkekram till er!

Men goa, fina Shora!! Vi har aldrig träffats, men det känns som vi känner varann ändå!
Det värker långt ner i hjärtat på mig nu och jag vill verkligen beklaga den sorg Du har nu. Jag har känt den själv några gånger och därför saknar jag ord...
En stor, varm Internet-kram vill jag skicka i brist på möjlighet att ge riktiga.
Det finns många hundar som behöver Dig, men ingen som kan ta Gonzis plats.
Men Gonzi slipper sjukdom nu och kommer alltid finnas kvar i mångas hjärtan.
Kram!!

Kram på dej!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: