Ny dator på gång.

Publicerad
Då var det alltså dags.
Imorgon kommer jag troligtvis få hem min nya dator, som S kommer att bygga åt mig vilket innebär att denna dator som jag använder just nu kommer att bli min fotoredigeringsdator. Jag har alltid velat ha en arbetsdator och nu har min dröm gått i uppfyllelse! :)
 
Med tanke på detta ska jag påbörja backup-arbetet idag. 
Ska bränna alla mina foton på DVD-skivor så att jag har dem på en och samma plats. Man kan aldrig vara helt säker, men än så länge har det funkat bra med DVD:er för min del, utan att de gått sönder, och då kan jag lägga över bilder på en annan hårddisk istället. En hårddisk med 3 TB utrymme är inget att klaga på - ser fram emot att lägga över bilderna på den.
 
Nästa inköp blir nog en laptop som jag kan redigera foton på.
De flesta fotografer verkar använda en Macbook, men jag är inget stort fan av Apples produkter. Dock gillar jag Retina-skärmen på Macbook Pro... nej, nu ska jag inte dra iväg i tankarna och planera i förväg, det får räcka med mina bägge stationära datorer i dagsläget. :)
 
Börjar jobba om exakt en minut, så det kanske är dags för mig att slänga upp inlägget och börja arbeta.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: