Kattfotografering: Link.

Publicerad
 
Canon EOS 7D + 24-70mm f/2,8.
Gosiga, urmysiga Link söker ett eget permanent hem
genom föreningen 9 Liv.
 
Goddag, alla fina!
Nu känner jag att jag har vilat upp mig lite grann så att jag faktiskt kan skriva ett vettigt inlägg.
Gårdagen spenderades mestadels i de två stödhemmen där det skulle fotas katter för föreningen 9 Liv. Först ut var katten Link, som synes här ovan. Till en början tyckte han att min kamera, som ändå är ganska tystlåten, lät lite läskigt men han gosade och lekte med mig ändå. Vilket charmtroll! Hade jag inte haft katt och hund redan hade jag tagit hem honom direkt. Hittills är han den charmigaste och raraste katten som jag fotat. Nyfiken, busig, lekfull och gosig som få!
 
Efter att jag hade fotat Link var jag nere på stan en sväng och gick till mitt favoritcafé Chocolat. Där drack jag en varm choklad (med ljus choklad i denna gång) och åt en chokladboll. Lite väl mycket choklad kanske, haha! Jag passade på att överföra bilderna från minneskortet till Macbooken så att jag kunde tömma kortet inför nästa fotografering.
 
Efter cafébesöket fotade jag katterna William och Disa. Katten David bor också där men han tyckte att jag var lite läskig. Han ville inte komma fram från sitt gömställe under sängen och jag ville inte stressa honom ännu mer så det fick räcka med bilderna på de andra två. Det var en utmaning att fota två mer eller mindre helsvarta katter i en lägenhet där det inte var jättemycket naturligt ljus, men det gick bra ändå. William gosade med mig, vilken charmig kille!! Blev helt såld. Jag älskar svarta katter. Honom ville jag också ta med mig hem.
 
Nu ska jag äta en liten bit kladdkaka och fortsätta redigera bilder (är klar med kattföreningens bilder nu, phew!). Undrar när jag faktiskt får vila lite?
Många kramar till er alla - jag hoppas att ni har en finfin dag!

Duktiga du! :) gillar bilderna massor, känns som hans personlighet syns! (Eller hennes). Hemskt va mycket choklad det blev idag! Smaskigt

Haha kortet när Link ser ut som han försöker kväva sig själv med en grön grej är ju klockrent!

Klokt av Dig att ta en kopp varm choklad! Det gör gott för hela människan! Ljus choklad lät gott.
Kramar!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: