Rockstad Falun: Turisas.

Publicerad
Turisas @ Rockstad Falun / Sabaton Open Air 2013.
Canon EOS 7D + 28-75mm f/2,8. Togs cirka klockan 01:00 på morgonen.
 
 
 
 
Är det något jag älskar så är det musik.
Ibland kvittar det vad för slags musik det är, så länge det berör mig och smeker mitt hjärta. Turisas är ett av de band som jag har kommit att verkligen älska och jag kände mig lyckligt lottad att jag fick fota dem. Blev dessvärre inte nöjd med bilderna, men har lärt mig av mina misstag och vet nu ungefär hur det fungerar att fota på större festivaler och vad som förväntas av mig som fotograf.
 
Jag kommer nog aldrig glömma bort spelningen med Turisas på Sabaton Open Air (Rockstad Falun) 2013.
Inte nog med att jag och de andra pressfotograferna samt publiken blev filmade av National Geographic, som är i färd med att skapa en dokumentär om musikgenren metal, men hela konserten var perfekt. Magisk.
 
Tyvärr stod jag inte bland publiken hela kvällen och lyssnade utan satt mest i pressrummet efter att jag hade fotat färdigt. Men jag minns klart och tydligt när en av mina favoritlåtar, Battle Metal, spelades. Det var när jag försökte få tag på en taxi och alla andra festivalbesökarna hann före mig, med tanke på att jag bar på tung utrustning på ryggen och inte kunde röra mig så snabbt.
Stressen hängde som en tung hinna över mig, men när jag hörde Battle Metal blev jag lugn. Jag struntade fullkomligt i att jag frös, att en person stod på andra sidan av gatan och fick ur sig dagens lunch och att jag hade ont i kroppen och med de obligatoriska festivalblåsorna på fötterna. Fy fasiken vad bra det var. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag lyssnade på Mathias "Warlord" Nygårds kraftfulla stämma. Fin på scen var han också och jag hade stått så pass nära att jag även fick diverse vatten/svett på mig, men men! That's the life of a liten pressfotograf. Jag klagar inte i detta specifika fall.
 
Nu ska jag spendera lite tid med S. Önskar er alla en fin dag!

Jag gillar bilderna men förstår att du hela tiden lär dig mer och mer!!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: