En dag i bildredigeringens tecken.

Publicerad
 Jobbar i Photoshop. Kan dock inte lägga upp bilderna på Helikopterflottiljen så det blir ½ bild på mig själv istället, som S tog som test när studion var på plats på militärbasen.
 

God dag!
Hujj, vad kallt det har blivit i Linköping! Imorgon ska det tydligen vara frost på marken. Eeep! Jag gillar hösten men frost är inte riktigt min grej. Önskar att jag hade ett hus eller en lägenhet utomlands när den svenska vintern börjar närma sig. Jag önskar samma sak varje år, hehe!
 
Sitter och lyssnar på lite mjoosic på Spotify (just nu: Fairyland - Across the Endless Sea Part II). Kliar mig lite i huvudet medan jag funderar, dricker choco-latte och grubblar på hur jag ska redigera två bilder som jag har framför mig på skärmen. Det kommer att bli en lång dag i bildredigeringens tecken men jag trivs med det. När resultatet blir bra blir jag nöjd och då kvittar det hur många timmar jag lagt ned på just de bilderna.
 
Dock är jag lite stressad.
Har ungefär ett antal hundra bilder att gå igenom från Rockstad Falun (fortfarande), RIX FM-festivalen i Linköping och eventuellt någonting mer som jag har någonstans i bakhuvudet. Jag ligger alltså efter med flera månaders eget arbete. Jag vet inte varför, men det bara hände.
 
Konstigt nog fixade jag bilderna på YOHIO direkt och blev klar med dem inom en dag. Fast det förstås, Falun var ju en festival på 3 dagar så det är väl förståeligt att det blev lite övermäktigt för mig, med tanke på att jag helt ensam fotar, redigerar och publicerar bilderna (och det är nästan aldrig en enda fotograf som jobbar för samma tidning under en festival utan flera stycken, vilket inte hände i mitt fall). Det finns fotografer som låter någon annan göra redigeringsjobbet men sådan är inte jag. 75% av det jobb jag gör är just i redigeringsstadiet och då känns det absolut inte okay att någon annan pillar på mina bilder.
 
Jag tror att jag blir galen på hur mycket jobb jag tar på mig ibland. Ack... kunders jobb kommer givetvis alltid före, så det är mina "egna alster" som hamnar i skymundan.
 
YOHIO, Norrköping 2013.09.13.
 
 
Dags att återgå till redigeringen. Nu ska vi se vad jag kan hitta på...

Kram,
 

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: