Relaxafton.

Publicerad
 Relaxar vid laptopen och TV:n efter en lång och jobbig dag.
Med tillhörande onyttigheter.
 
God afton, alla fina!
Har ni haft en bra dag? Min dag blev bara värre och värre, jösses... Till lunch skulle jag köpa sushi för det var det enda som jag hade aptit till. Sammanlagt 45 minuter till att käka så jag tog cykeln och trampade på likt en galning för att hinna tillbaka i tid. Uppförsbackar hit och dit, jag frös samtidigt som jag kände hur svetten bröt ut i pannan på grund av ansträngningen och stressen. 
 
Köpte en stor sushi och cyklade tillbaka till arbetsplatsen.
När jag var framme parkerade jag cykeln, tog förpackningen med maten och satte mig vid trädgårdsbordet utanför byggnaden för att äta ute i solen. Det första jag märkte var att några av sushibitarna hade hoppat ut ur kartongen och hamnat i påsen. De såg totalt misshandlade ut. Med en djup suck öppnade jag locket och såg att även de andra sushibitarna hade blivit totalförstörda rent utseendemässigt på grund av att jag hade cyklat på gupp. Kul! Med dold irritation åt jag upp maten så snabbt och stressigt att jag fick ont i magen och det är inte förrän nu som jag mår lite bättre.
 
Inte nog med detta.
När jag skulle cykla hem började regnet bildligt talat att vräka ned. Jag blinkade några gånger för att försäkra mig om att jag inte drömde. Ordet "fan" var det enda som kom över mina läppar när en av säljarna på arbetsplatsen gick förbi och förbannade vädret. Och jag gillar inte ens att svära. 
Jag blev än mer irriterad när jag insåg att jag har en dålig sadel på cykeln som gör att vattnet sipprar in genom springorna. Kul, jättekul! Tack och lov fick jag låna en påse av en snäll utesäljare, men det kändes väldigt surt - och kallt - att cykla hem medan alla andra (okay då, nästan alla andra - en till tjej cyklade och en av de yngre killarna åkte buss) åkte hem med bil. 
 
S hade lagat mat när jag kom hem och mamma var på besök (även hon hade lagat mat och tagit med sig), så det var jättemysigt. Och nu har jag suttit i soffan, gosat med en sömnig Gonzi och förtärt lite godis, druckit Cola (jättedåligt, jag vet - jag gillar det inte ens egentligen) och bara försökt låta denna dag rinna av mig. Nu är jag verkligen avslappnad och njuter verkligen av att vara hemma med S och djuren.
 
Om vädret är bättre imorgon ska jag ta med mig kameran ut till Tinnerö och fota lite. 
 
Ha det så fint, allesammans! 

Åh sicken irriterade cykelfärd! Säger ju det, cykla är vidrigt! Hatar´t. Till min stora förtjusning lyckades jag missa regnet både i morse och när jag gick hem från jobbet. jag hade mudderat mig med regnkläder och blev iställer genomsvett helt i onödan..

Vädret ska bli bättre imorgon, så hoppas du kommer iväg till Tinnerö, det är så mysigt där. :)

Jag hade tur och kom precis hem till en kompis när regnet vräkte ner. Så vi drack kaffe, sen tog vi en promenad när det slutat regna :) Mysigt värre :)

Jättefin blogg och jättefina bilder!

SV: Tack! Vad glad jag blir!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: