Morrhårs-serenad.

Publicerad
 
Ljuvliga Mårris och Gustav söker ett permanent hem och de
flyttar bara tillsammans, eftersom de är bästa kompisar.
För mer info, kika in hos föreningen 9 Liv på direkten!
 
 
God kväll!
Kom hem ganska sent från jobbet och har bara tagit det lugnt och försökt smälta dagens intryck samt samlat på mig lite kraft inför morgondagen. Jobbade som en tok idag, fick så otroligt mycket gjort på jobbet. Det sparar mig en hel del timmars jobb imorgon, yes box!
 
Kände att det var dags att lägga upp lite bilder på raringarna Gustav och Mårris som jag fotade i tisdags. Visst är de bedårande? Jag blev heeeelt såld! Åhhh, jag vill ju bara ta hem alla katter som jag fotar för föreningen och ta hand om dem! Jag behöver verkligen skaffa mig en herrgård och kattsäkra den så att jag kan ha ett tjugotal hemlösa katter och ge dem ett hem.
Någonting som jag tycker är dåligt är att folk kommenterar och tycker att föreningar tar "för mycket betalt" för sina katter. Helt fel inställning, tycker jag. Folk köper alla möjliga blandningar på Blocket som säljs av oansvariga kattägare som enbart gör det för sin egen ekonomiska vinning. Och kunderna är villiga att betala flera tusen för huskatter (ja, för de är huskatter, då de inte har en stamtavla - detsamma gäller t.ex. en renrasig Maine Coon som inte har stamtavla) som ser ut att vara renrasiga och då är de varken chipmärkta/tatuerade, veterinärbesiktigade och inte heller kastrerade (vid rätt ålder). Föreningars kostnader överstiger alltid den lilla summa som de får per katt, men dessvärre verkar de flesta inte vara medvetna om detta. Tråkigt, tycker jag!
 
Nu ska jag duscha och därefter funderar jag på att läsa en bok. Ta hand om er, alla fina, så hörs vi snart igen!
Många kramar.

jag håller med!!
ush det va ett hemtkst program på tv nu såg jag, hundens värsta vän, men jag klara inte o kolla.. får så ont i hjärtat.
kram

Sv: Tack så jättemycket, va glad jag blir! :) Dock bor jag inte i Linköping, jag pendlar dit varje dag för jag pluggar på universitetet =)


och riktigt bra skrivet tycker jag!! Jag håller helt och hållet med dig. Om Oliver bara skulle tillåta så skulle vi skaffa en katt till för vi var och tittade på en på ett katthem men tyvärr gick de inte ihop :/ Men det är klart att de ska ha betalt för katterna!!

Underbara katter!
Jättebra organisation för att förmedla katter på ett seriöst sätt! Bra att de finns, tycker jag!

Åhh, hoppas de hittar ett fint hem<3


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: