Monday morning.

Publicerad
 
God morgon, mina fina!
Bjuder på en gammal bild på lilla prinsessan Zarifa från förra året när jag fotade henne ute på balkongen. Det är nog den enda vettiga bilden som jag har på henne, faktiskt. Sad but true!
 
Har ni haft det bra i helgen?
Vi tittade som sagt på "Life of Pi" och filmen var underbar! Jag är så glad att vi köpte den på DVD! Richard Parker (tigern) var ju totalt älskvärd. Jag älskar tigrar av någon anledning. Nja, jag älskar alla djur förutom små hemska kryp såsom fästingar och parasiter och liknande, men just tigrar är speciella för mig. När jag ser en tiger på bild eller på TV blir jag helt trollbunden. Och detta trots att jag egentligen är en hundmänniska och avgudar vargar!
 
Jag ville åka till Kolmården för att försöka fota tigrarna där men hade en dålig upplevelse för många år sedan. Den bengaliska tigern som de hade i bur var blodig och sönderstressad och folk gick in till den och gjorde den än mer frustrerad. Jag mådde fysiskt illa när jag såg detta och har dragit mig för att åka till djurparker i allra största mån sedan dess. Hörde även häromdagen att hela 60 delfiner har dött på Kolmården i Delfinariet på grund av den stress som de utsätts för - för människans nöje. What?! Nja... jag kommer troligtvis inte åka till Kolmården. Jag vet, jag vet, jag är petig och jobbig men jag gillar inte att djur far illa. I Tokyo skrek jag "hidoi yo" rakt ut när jag såg hur illa de behandlade en apa i kedja så ja... jag är inte rädd för att säga vad jag tycker. Inget ont mot Kolmården, men snälla rara, var snällare mot djuren och behandla dem rätt. Tigern är faktiskt utrotningshotad. Kanske dags att jag blir tigerfadder tillsammans med min katt?
 
Nu ska jag cykla iväg och färga håret, sedan ska det jobbas och när jag kommer hem ska det redigeras foton för fulla rullar. Må gott, alla fina, så "hörs" vi senare idag!

Supersnygg bild! Skulle jättegärna vilja fota mina två kattkillar lika bra

Svar: Tack så mycket! Katter kan vara knepiga att fota ibland - just Zarifa på bilden är en knepig liten tjej när det kommer till att stå modell. Det där är nog en av två bra bilder som jag hittills fått på henne.
Shora Ahmadi

Min House är en fotomodell, han ÄLSKAR att fotas och ska alltid posera framför kameran medans min Cash vill helst ligga och gosa i knät. Lättast är ju om man distraherar dem med leksaker osv på de som är lite svårflörtade har jag märkt!

Svar: Ja, min Sugar funkar det kanon att distrahera med leksaker. Zarifa å andra sidan är inte lika lättflirtad framför kameran, hehe. :) Jag kommer definitivt att hålla ett öga på din blogg nu när jag hittat den! Älskar katter.
Shora Ahmadi

Katter och deras personligheter, de är unika på sitt sätt!
Nämen oj vad skoj! Välkommen! Kommer ändra lite i designen på min blogg då det är buggar osv (gjorde org. designen förra året) så får hoppas jag får lite ordning på det :)

Svar: Oh ja, verkligen! Det är det som gör de så fantastiska. <3Tackar! Jag ser fram emot att följa dina inlägg. Jag kommer också göra om min design, har beställt en design från en duktig tjej som jag hoppas blir klar snart. Då blir det nog lite mer ordning och reda här också. :)
Shora Ahmadi

Hoppas du finner bloggen intressant, oftast är det dravvel och katter ;)
Vad skojigt! Jag sitter och pillar med ny design nu som funkar lite bättre..

Svar: Det är den bästa typen av blogg, tycker jag! :D Ser fram emot att se den nya designen. :) Om jag hade tålamodet hade jag försökt fixa en design till mig själv men jag är sämst på att koda, haha!
Shora Ahmadi

Skulle vara mycket enklare om det var ordentliga koder haha. Blogg.se tycker jag inte har bra upplägg och är väldigt slurrigt...

Svar: Ja men heller hur! Håller helt med dig. Jag har försökt hundra gånger men det blir alltid pannkaka av det hela. Och panorama-grejen är också jobbig när man sitter och försöker koda och det blir inte rätt eftersom exempelvis menyn hamnar bakom panorama-bilden. Suuuck!
Shora Ahmadi

Ja det är massa frågetecken för mig när jag sitter med blogg.se... skulle vara ENKLAST om man fick göra allt från grunden och slippa massa hemska "errors" :P

Svar: Haha, eller hur! ;P Såg förresten att du också gillar anime och annat japanskt. Kul! Har du varit i Japan? Jag var i Tokyo två gånger förra året men längtar tillbaka dit igen. :)
Shora Ahmadi

Ja jag är en riktig otaku :) Aldrig varit i Japan, tyvärr. Läste att du varit i "Tokyo och Japan" i din profil ;)

Svar: Det är rätta takter! :) Jag ställde mig mitt i ösregnet i Akihabara (var där tillsammans med min kompis som är japan och bor i Tokyo), pekade på en enorm Hellsing-skylt och mer eller mindre skrek rakt ut att jag var tvungen att ta en bild på "the love of my life" medan jag hoppade upp och ned. Jag var förvånad över att han fortfarande ville umgås med mig efter det, haha! ;P
Shora Ahmadi

Det är det kompisar är till för. Deal with your madness ;)

Svar: Helt klart! x)
Shora Ahmadi


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: