Film: Warm Bodies

Publicerad
God morgon, finisar!
Hur har ni det därute? Mår ni bra? Igår tittade jag och S på en film som jag hade blivit nyfiken på vid namn "Warm Bodies". Den är baserad på en bok (som jag har för avsikt att hitta och sluka- eh, jag menar läsa) skriven av Isaac Marion. Jag kände att jag bara var tvungen att skriva några rader om den, eftersom jag blev helt förälskad i storyn.
 
Bild lånad från Two Cents som är hur duktiga som helst på marknadsföring - som synes ovan
 
Jag gillar inte zombies egentligen. Jag är mer av en vampyrmänniska, old-school style (Anne Rice, yes please!). Men denna film överraskade både mig och S och vi fann oss själva fastklistrade vid TV-rutan och efteråt diskuterade vi filmen på ett sätt som vi aldrig diskuterat filmer förut. I loved it!!
Jag rekommenderar definitivt "Warm Bodies" till alla som gillar en stor kopp humor blandat med en tesked drama och två sockerbitar kärlek. Dessutom är "R" ovanligt snygg för att vara en zombie och hans utseende påminner mig lite om när S och jag träffades för första gången för fem år sedan. Fast han var ju ingen zombie. Men ändå.
 
Nu ska jag göra mig i ordning och förbereda mig för ett möte nere på stan och sedan ska jag luncha med en kollega. Förhoppningsvis får jag med mig nya bilder hem som jag kan bjuda på ikväll.
Kramar till er alla!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: