Josåatte...

Publicerad
 
 
Det har fotats, redigerats och gjorts om på mina hemsidor. Bland annat har jag fixat en ny domän. I dagsläget är jag dock förkyld vilket har gjort att jag inte hunnit med så mycket som jag hade velat. Jag har exempelvis inte hunnit skriva det där blogginlägget som jag lyckades slarva bort på något sätt, men nu är det på gång. Jag skriver om det lite längre ned.
 
Och ytterligare ett exempel ur min portfolio på festivalfotograf.se
 
Lite nyheter kanske är på sin plats?
Jag har blivit erbjuden att fota KENT, Robyn och Lars Winnerbäck i Stockholm för invigningen av Tele2 Arena tillsammans med ROCKBLADET. I oktober ska jag fota PRETTY MAIDS i Linköping och har redan fixat min ackreditering hos Arenabolaget så det är klart. Det känns toppen med så många roliga gigs och jag hoppas definitivt på fler, bl.a. YOHIO i Norrköping och Kamelot i Stockholm. Håll era tummar att det går hela vägen och att mina ansökningar blir accepterade!
 

Ska jag kanske skriva i korta ordadrag om det där inlägget som försvann?
Jag har fått frågan var jag får min drivkraft från och hur jag får dessa spännande uppdrag. Det viktigaste att tänka på är: vad är just min passion? I mitt fall är det husdjursfotografering och konsert- och festivalfoton.
 
Min drivkraft har sitt ursprung i min passion och jag ger mig inte när jag möts av nederlag och negativa kommentarer från andra som inte förstår varför jag lägger ned så mycket tid och energi på att åka runt och fota musiker. Jag älskar det jag gör och skulle göra samma sak om det gällde husdjursfotografering (bl.a. fotar jag åt föreningen 9 Liv Östergötland och det kräver också en hel del resande). 

Jag har kämpat i flera år för att vara där jag är i dagsläget.
För tre år sedan kunde jag bara drömma om att befinna mig i de skor som jag går i just nu. Jag har upprepade gånger blivit mentalt nedslagen av kritiska personer och även känt mig vemodig och deprimerad men har lärt mig att det inte hjälper att bli frustrerad och påverkas av negativitet. Jag tog mig helt sonika i kragen och bestämde mig för att göra slag i saken och bli det som jag alltid velat vara: en grym konsert- och husdjursfotograf. Om jag är grym eller inte rent kvalitetsmässigt vill jag inte uttala mig kring, men det är många som har sagt det så jag får väl tro på deras ord.
 
 
Jag hoppas att ni, mina kära läsare och besökare, vill följa med mig på min spännande resa i konsertfotograferingens och husdjursfotograferingens värld! Jag kanske inte alltid är så bra på att uppdatera bloggen eller att skriva kommentarer, men jag lovar er, ni betyder mycket för mig.

Vilka härliga bilder. Kul att få jobba som festival fotograf.

Svar: Tack! Det är otroligt givande och roligt att fota konserter och festivaler.
Shora Ahmadi

Det är så spännande att läsa lite privata tankar om hur du tagit dig dit du är idag! Jag har inte riktigt kommit på vad jag tycker är roligast att fota än! Men det kanske kommer...

Svar: Tack så mycket, Anna!Jag har inte hunnit göra mycket annat än att jobba och fixa hemsidan så jag har inte hunnit kika på dina bilder än, men det är på gång...! Kram. <3
Shora Ahmadi

Fantastiska bilder!!

Svar: Tack, fina du! Hälsa Lydia och krama henne från mig. <3
Shora Ahmadi

Åh härliga bilder, och vad roligt! Att fota konserter är så galet roligt! :)
Får man fråga vad du har för utrustning när du fotar sånt? :)

Svar: Hej Yohanna! Tack!Jag använder Canon EOS 7D samt 70-200 f/2,8. Det är nog det bästa konsertobjektivet man kan ha om man vill komma riktigt nära. :)
Shora Ahmadi

SV: Åh okej, är sugen på ett 70-200/2.8 oxå. Är det Canons lr är det något annat märke? :)

Svar: Det är en Tamron. :)
Shora Ahmadi


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: