Redigering: bullterriern Doris.

Publicerad
Sitter och går igenom bilder från dagens photo shoot med en underbar liten bullterrier vid namn Doris. Hade inte haft nöjet att spendera tid med en bullterrier tidigare så det var extra spännande för mig. Doris å andra sidan blev nog lite trött i huvudet av att stå modell i en timme, vilket är förståeligt. Matte Frida var superenkel att samarbeta med trots en envis liten Doris-tjej och shootet var riktigt trevligt! :)
 
 
När jag jobbar med bildbearbetning använder jag Adobe Lightroom till att börja med, för att därefter övergå till andra redigeringsprogram. Jag tycker att det är viktigt att veta var gränserna går - vad som är acceptabelt och mindre acceptabelt att göra i redigeringsprocessen. Exempelvis skulle jag inte redigera porträtt på barn lika mycket som jag skulle redigera porträtt på vuxna.
 
 
 
 
När det kommer till husdjur gillar jag att ytterligare framhäva personligheten på djuret, vars personlighet redan har fastnat på de bilder som jag plockat ut. Givetvis finns det många olika sätt att göra det på - det viktigaste är att hitta sin egen stil. Att försöka imitera någon annans hårda arbete är inte okay.
 

Jag ser fram emot att visa upp de färdiga bilderna på Doris imorgon. :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: